Octavia I 1.6, problem z przepustnicą i obsługą VAGa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MATEK78
    Classic
    • 2010
    • 3

    Octavia I 1.6, problem z przepustnicą i obsługą VAGa

    poczytaj tu
    Niedawno zakupiłem radio Pioneer deh 4000ub do Scenica. Sprawa jest taka: Jak włącze radio i potem odpale silnik to radio prawidłowo na chwile ...
    Maciej
  • merlin_mag
    Classic
    • 2009
    • 8

    #2
    Octavia I 1.6, problem z przepustnicą i obsługą VAGa

    Witam!


    Jestem posiadaczem Octavii I Combi 1.6 AKL.
    Wczoraj spędziłem dość dużo czasu, przeszukując forum, aby znaleźć coś na temat adaptacji przepustnicy. Znalazłem jedynie odpowiedzi typu: "Masz brudną przepustnicę, przeczyścić i poddać adaptacji."
    Zakupiłem interfejs VAG-COM, posiadam program VAG-COM 4.091 w wersji pełnej. Komputer łączy się z samochodem, sczytuje dane sterowników, oraz z bloków pomiarowych. Gdzieś znalazłem opis jak poddać adaptacji przepustnicę, lecz dotyczyło to Passata. nie wiem czy będzie to taki sam proces jak w Octavii I.
    Moje pytanie jest następujące - czy ktoś ma może jakiś poradnik lub mógłby podzielić się wiedzą magiczną i podać sposób adaptacji ?

    Mam jeszcze jeden mały mankament - otóż liczniki zostały zmienione, bo kiedyś niestety się zepsuły. Przy sprawdzaniu VAGiem wyszło, że są z Audi A4. Prędkość była sprawdzana z GPS-em, lecz nie takim z nawigacji, zdecydowanie dokładniejszym, potem dane z pomiarów, zostały obrobione w MATLABie. W efekcie wyszło na to, że prędkości są zawyżone, a zawyżanie jest proporcjonalne do prędkości - to znaczy przy 50 Km/H na liczniku, jedziemy około 43 Km/H, a przy 150 Km/h na liczniku około 130 Km/h.
    Wygląda dla mnie to tak, jakby były wpisane inne wartości wielkości kół.
    Jak sobie z tym poradzić?

    I jeszcze jeden problem - Pali niebotyczne litry oleju! Czy posiadacze silnika 1.6 też mieli takie problemy? Co to najczęściej było? Pierścienie? Panewki?

    Oraz mam inne pytanie z innej beczki (a właściwie Octavii) - czy takim interfejsem (nie obsługuje szyny CAN) jest możliwość diagnostyki Octavii II?

    Z góry dziękuję!


    Pozdrawiam!

    Komentarz

    • pcbs
      Drive
      • 2007
      • 42

      #3
      Adaptacja przepustnicy: http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
      konkretnie
      Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

      [Wybór]

      [01 - Silnik]

      [Bloki pomiarowe - 08]

      Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
      i Marelli np. silniki ADY i AEE).

      [Idź!]

      [Przełącz na Nastawy - 04]

      Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
      "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
      System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

      [Bloki pomiarowe - 08]

      Komentarz

      • merlin_mag
        Classic
        • 2009
        • 8

        #4
        pcbs, dziękuję bardzo! tego właśnie było trzeba!

        Komentarz

        • splawik
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1292

          #5
          Zamieszczone przez merlin_mag
          Pali niebotyczne litry oleju! Czy posiadacze silnika 1.6 też mieli takie problemy? Co to najczęściej było? Pierścienie? Panewki?
          W starej 1.6 AEE poszedł pierścień i siorbał mi 1l/1000km. Trzeba rozebrać żeby zobaczyć.
          A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
          AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
          O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
          -------------------------------------------------
          Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

          Komentarz

          • infom
            Classic
            • 2009
            • 23

            #6
            ja mam właśnie 1.6 AEE i tak samo pali dużo oleju. zresztą w instrukcji obsługi jest napisane

            spalanie oleju 1l/1000km

            tak wiec

            Komentarz

            • mkz
              Ambiente
              • 2008
              • 138

              #7
              Pewnie pierścionki - mi AEE niecały litr to spali na 15 kkm (a i to nie zawsze)

              Komentarz

              • infom
                Classic
                • 2009
                • 23

                #8
                ale to nie opłaca się rozbierać , lepiej dolać oleju, niż grzebać w silniku i wydawać hajs i jeszcze coś się innego przy okazji zjeb.. chyba ze naprawde coś poważniejszego sie dzieje to przy okazji mozna rozebrac

                Komentarz

                • merlin_mag
                  Classic
                  • 2009
                  • 8

                  #9
                  Przepraszam za odkopywanie starego, zimnego kotleta, ale temat, jak bumerang, powrócił (powraca).
                  2 lata temu zabrakło determinacji do zrobienia tego. Teraz determinacji jest aż nadto (to już chyba wku.... bardziej).

                  Kilka pytań i zmian się pojawiło.

                  1) Pierścienie i uszczelniacze zrobione. Oleju praktycznie nie bierze.
                  2) Dolegliwości:
                  - bardzo, ale to bardzo słabo wkręca się na obroty. Nie przerywa, lecz dzieję się np do 2 tysięcy idzie jak przecinak, potem do 3 tys. jak tępa brzytwa, na 4 tys. staje (absolutnie zero przyśpieszenia), a potem leci dalej po kilku sekundach. Z drugiej strony są dni, że idzie od razu jak messerschmitt.
                  - permanentnie 1,1 - 1,2 tys. obrotów na biegu jałowym,
                  - czasem po zapaleniu gaśnie,
                  - lekkie wahanie obrotów o około 100 obrotów,
                  - szarpanie przy hamowaniu silnikiem,
                  - dość wysokie spalanie,
                  W skrócie przymuł.

                  3) Dzisiaj rozebrałem dolot od strony filtra do przepustnicy z przepustnicą łącznie. Sytuacja wygląda tak:
                  - przeczyściłem przepływomierz, przepustnice, rury,
                  - w miejscu, w którym rurka spod kurka wlewu oleju łączy się z rurą dolotu do przepustnicy, jest "sztukens" - ktoś dosztukował rurę z "BYDGOSZCZ" i silikonem silnikowym dopieprzył do rury.
                  - w przewodzie "BYDGOSZCZ", jak i w rurze w okolicach przepływomierza, oraz za przepustnicą (bliżej silnika), znajduje się płynny olej. Wymyłem to wszystko, mam w planie otworzyć niebawem i zobaczyć, czy coś się naniosło, a może po prostu po remoncie nikt tam nie zaglądał? A tak swoją drogą, co tam ten olej robi?

                  4) Szukam sterowników do mojego gówn... kabelka do samochodu, jak tylko mi się uda podeślę logi.

                  Jeśli ktoś ma jakieś sugestię, będę niezmiernie wdzięczny


                  EDIT

                  Stery znalezione, program też, błędy wykasowane. Zmiana numeru silnika prawdopodobnie się udała, numer nie zmienia się po wyłączeniu interfejsu, ani przekręceniu stacyjki.
                  Co do przepustnicy, jeśli jest pod numerem 8 [Auto HVAC], to nie za dobrze. Nie ma w ogóle połączenia z tym modułem.
                  Jutro przypatrzę się kostce od przepustnicy.
                  Czy to może oznaczać, kolejną zje... przepustnicę? :/ Kolejną...?

                  EDIT 2

                  Moje niedopatrzenie. Należy wejść w 1 [Engine] i zgodnie z instrukcją http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...zepustnicy+akl działać dalej. Dzisiaj popróbuję.

                  Czy ktoś mógłby podesłać zdjęcie oryginalnego dolotu przed przepustnicą od strony filtra? Byłbym wdzięczny

                  EDIT 3

                  Sczytałem dzisiaj błędy jakie wyskoczyły po wczorajszym wyczyszczeniu przepustnicy i wykasowaniu błędów. Log:
                  Kod:
                  VCDS-Lite Version: Release 1.0
                  Wednesday, 07 September 2011, 16:58:46:0
                  
                  
                  Chassis Type: 1U - Skoda Octavia I
                  Scan: 01,02,03,08,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,56,76
                   
                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 01: Engine       Labels: 06A-906-019-AEH.LBL
                     Controller: 06A 906 019 AN
                     Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2556
                     Coding: 04000
                     Shop #: WSC 35110
                  4 Faults Found:
                  01087 - Basic Setting Not Performed
                              27-00 - Implausible Signal
                  00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
                              03-00 - No Signal
                  00282 - Throttle Position Actuator (V60)
                              44-00 - Short Circuit
                  00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; Before CAT
                              37-00 - Faulty
                  Readiness: N/A
                  
                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 03: ABS Brakes       Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL
                     Controller: 1J0 907 379 H
                     Component: ABS/EDS 20 IE CAN  0001
                     Coding: 13504
                     Shop #: WSC 35110
                  No fault code found.
                  
                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 17: Instruments       Labels: 1Ux-919-xxx-17.LBL
                     Controller: 1U1 919 034 C
                     Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V22 
                     Coding: 02143
                     Shop #: WSC 00001
                     IMMO-IDENTNR: SKZ7Z0X0371908       
                  No fault code found.
                  
                  End   --------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Próbowałem przed chwilą zaadaptować przepustnicę. Postępuję zgodnie z wyżej wymienionymi radami w podanym linku. Tyle, że w ogóle nie pojawia się okienko końcowe po dokonanej adaptacji. Gdy sprawdzam błędy silnika pojawia się błąd numer 01087 informujący o niemożności ustawienia ustawień podstawowych. Czy to znaczy, że przepustnica do wymiany? Przeczyszczenie styków?
                  Próbuję jeszcze raz.

                  Tak wygląda podczas adaptacji - niekończący się proces.

                  EDIT 4

                  W przyszłym tygodniu zakupię rurę ssącą (dolotu), zobaczę na tą część plastikową pod wlewem oleju.
                  Sprawdzałem czujnik Halla - od strony komputera, napięcie jest. Po odczepieniu złączki silnik pracuje tak samo. W przyszłym tygodniu również zakupię.

                  Co do przepustnicy. Czy jest ktoś z Bielska, z kim mógłbym się umówić na próbę adaptacji? Może ja coś robię nie tak? Wydaje mi się jednak, że nie działa silnik krokowy w przepustnicy - kiedyś pamiętam, że było czuć jak komputer sam "naciskał na pedał".
                  Podczas adaptacji nic nie słychać, nic się nie dzieje z przepustnicą. Byłbym wdzięczny za pomoc.

                  Komentarz

                  • mroko
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 659
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Co do rury ssącej to ma ona rurkę która jest podłączona tak jakby do wlewu oleju (tzw. odma) dodatkowo pod tą rurką jest podłączony przewód podciśnieniowy który steruje taką membranką aby za dużo oleju nie dostawało się do dolotu.
                    Aby wymienić czujnik Halla trzeba rozebrać rozrząd i zdjąć koło zębate z wałka rozrządu. Po wymianie odczujesz spory przypływ mocy.
                    Z przepustnicą jest coś nie tak albo masz spalony silniczek albo są przerwane przewody albo zazieleniła się kostka. Dlatego nie możesz wykonać adaptacji. Dopóki tego nie naprawisz adaptacji nie uda Ci się zrobić.
                    Dodatkowo komputer pokazuje że masz uwaloną sonde lambda, więc należy ją sprawdzić. Ale najpierw napraw te wcześniejsze rzeczy dopiero weź się za sonde.

                    Pozdrawiam
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz

                    • merlin_mag
                      Classic
                      • 2009
                      • 8

                      #11
                      Dzięki za odpowiedź.

                      W takiej kolejności będę próbował to robić.
                      Co do czujnika Halla to wiem jak tam się dobrać, kolega zrzuci rozrząd, spróbujemy.
                      Co do sony lambda - czytałem, że często przez nieszczelność w dolocie wyskakiwał błąd sondy, więc to na koniec. Zobaczymy i to
                      Co do przepustnicy - rozbierał ją ktoś? Jak to w środku wygląda, ma ktoś jakieś zdjęcia? Czy jest się w stanie ją naprawić? Wiem, że była kupowana jakieś 2 lata temu, oryginalna. Tak szybko by padła?

                      Komentarz

                      • mroko
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 659
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez merlin_mag
                        Co do przepustnicy - rozbierał ją ktoś? Jak to w środku wygląda, ma ktoś jakieś zdjęcia? Czy jest się w stanie ją naprawić? Wiem, że była kupowana jakieś 2 lata temu, oryginalna. Tak szybko by padła?
                        Napewno gdzieś są zdjęcia rozebranej na necie. Wpisz czyszczenie przepustnicy i powinieneś coś znaleźć. Ale tak jak pisałem wcześniej to nie musi być padnięta przepustnica tylko przetarta izolacja na przewodach lub urwnay któryś przewód lub zaśniedziała kostka.
                        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                        Komentarz

                        • merlin_mag
                          Classic
                          • 2009
                          • 8

                          #13
                          Oki, jutro będę miał tą rurę ssącą i czujnik, porozbieram przypatrzę się - dzięki za radę
                          Mam jeszcze jedno pytanie: na screen'ie z Vcds light Throttle drive Angle Sensor 2 przy wciskaniu gazu, nie zmienia swojej wartości. 1 czujnik i owszem, im głębiej wciśnięty pedał tym mniejsze napięcie, drugi ani drgnie.
                          Czy to prawidłowo?

                          EDIT

                          I jeszcze jedno pytanie. Podczas adaptacji przepustnicy, podczas kliknięcia na grupę 098 w Nastawach, nie pokazuje się żadne okienko, kompletnie nic... Czy ktoś też tak miał?
                          Kostka od przepustnicy wyczyszczona, pooglądałem kable i wszystko powinno być ok. Gdzieś znalazłem napięcia jakie powinny być na poszczególnych pinach, jak będę miał chwilę to zerknę i na to...
                          Nowa rura ssąca założona, część pod korkiem do wlewu oleju wyczyszczona.
                          Błędy po dzisiejszej jeździe:
                          Kod:
                          Monday, 12 September 2011, 23:51:32:0
                          
                          VCDS-Lite Version: Release 1.0
                          
                          Control Module Part Number: 06A 906 019 AN
                          
                            Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2556
                          
                                     Software Coding: 04000
                          
                                      Work Shop Code: WSC 35110
                          
                          5 Faults Found:
                          
                          00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
                          
                                  03-00 - No Signal
                          
                          00282 - Throttle Position Actuator (V60)
                          
                                  18-10 - Upper Limit - Intermittent
                          
                          00282 - Throttle Position Actuator (V60)
                          
                                  44-00 - Short Circuit
                          
                          00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; Before CAT
                          
                                  37-00 - Faulty
                          
                          00557 - Pressure Switch; Power Steering (F88)
                          
                                  29-10 - Short to Ground - Intermittent
                          
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Ten błąd mnie zastanawia:

                          00557 - Pressure Switch; Power Steering (F88)

                          29-10 - Short to Ground - Intermittent
                          Wcześniej taki się nie pojawiał. Przed chwilą przeczytałem, że ten czujnik (od wspomagania) może wpływać na wahania obrotów. Zobaczę jutro.
                          Ale co z przepustnicą? Nadaje się do rozebrania i zobaczenia od środka?
                          Sondę lambda też zerknę, prawdopodobnie nie była wymieniana do tej pory ok 260k km...
                          Jutro czujnik rozrządu - czeka na biurku.

                          Komentarz

                          • Hidd3n
                            Drive
                            • 2010
                            • 45

                            #14
                            odgrzewam temat.
                            ja wchodzac w grupe 098 czy 060 mm komunikat, ze kanał jest niedostepny i nic nie moge zrobic. Chce adaptowac przepustnice ale nie moge tego zrobic.
                            Mam vag 409.1 i kabelek od viaken kkl usb.

                            Kwestia kabelka czy jednak cos z softem ?
                            O1 2005

                            Komentarz

                            • german81
                              L&K
                              • 2010
                              • 1414
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              w jakim silniku chcesz zadoptowac ta przepustnice bo jesli w tym co masz w opisie to w dieslu sie nie adaptuje
                              diagnostyka vag 602-614-253

                              Komentarz

                              Pracuję...