Octavia I 1.6, problem z przepustnicą i obsługą VAGa
Zwiń
X
-
Octavia I 1.6, problem z przepustnicą i obsługą VAGa
Witam!
Jestem posiadaczem Octavii I Combi 1.6 AKL.
Wczoraj spędziłem dość dużo czasu, przeszukując forum, aby znaleźć coś na temat adaptacji przepustnicy. Znalazłem jedynie odpowiedzi typu: "Masz brudną przepustnicę, przeczyścić i poddać adaptacji."
Zakupiłem interfejs VAG-COM, posiadam program VAG-COM 4.091 w wersji pełnej. Komputer łączy się z samochodem, sczytuje dane sterowników, oraz z bloków pomiarowych. Gdzieś znalazłem opis jak poddać adaptacji przepustnicę, lecz dotyczyło to Passata. nie wiem czy będzie to taki sam proces jak w Octavii I.
Moje pytanie jest następujące - czy ktoś ma może jakiś poradnik lub mógłby podzielić się wiedzą magiczną i podać sposób adaptacji ?
Mam jeszcze jeden mały mankament - otóż liczniki zostały zmienione, bo kiedyś niestety się zepsuły. Przy sprawdzaniu VAGiem wyszło, że są z Audi A4. Prędkość była sprawdzana z GPS-em, lecz nie takim z nawigacji, zdecydowanie dokładniejszym, potem dane z pomiarów, zostały obrobione w MATLABie. W efekcie wyszło na to, że prędkości są zawyżone, a zawyżanie jest proporcjonalne do prędkości - to znaczy przy 50 Km/H na liczniku, jedziemy około 43 Km/H, a przy 150 Km/h na liczniku około 130 Km/h.
Wygląda dla mnie to tak, jakby były wpisane inne wartości wielkości kół.
Jak sobie z tym poradzić?
I jeszcze jeden problem - Pali niebotyczne litry oleju! Czy posiadacze silnika 1.6 też mieli takie problemy? Co to najczęściej było? Pierścienie? Panewki?
Oraz mam inne pytanie z innej beczki (a właściwie Octavii) - czy takim interfejsem (nie obsługuje szyny CAN) jest możliwość diagnostyki Octavii II?
Z góry dziękuję!
Pozdrawiam!
-
-
Adaptacja przepustnicy: http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
konkretnie
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez merlin_magPali niebotyczne litry oleju! Czy posiadacze silnika 1.6 też mieli takie problemy? Co to najczęściej było? Pierścienie? Panewki?A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
Przepraszam za odkopywanie starego, zimnego kotleta, ale temat, jak bumerang, powrócił (powraca).
2 lata temu zabrakło determinacji do zrobienia tego. Teraz determinacji jest aż nadto (to już chyba wku.... bardziej).
Kilka pytań i zmian się pojawiło.
1) Pierścienie i uszczelniacze zrobione. Oleju praktycznie nie bierze.
2) Dolegliwości:
- bardzo, ale to bardzo słabo wkręca się na obroty. Nie przerywa, lecz dzieję się np do 2 tysięcy idzie jak przecinak, potem do 3 tys. jak tępa brzytwa, na 4 tys. staje (absolutnie zero przyśpieszenia), a potem leci dalej po kilku sekundach. Z drugiej strony są dni, że idzie od razu jak messerschmitt.
- permanentnie 1,1 - 1,2 tys. obrotów na biegu jałowym,
- czasem po zapaleniu gaśnie,
- lekkie wahanie obrotów o około 100 obrotów,
- szarpanie przy hamowaniu silnikiem,
- dość wysokie spalanie,
W skrócie przymuł.
3) Dzisiaj rozebrałem dolot od strony filtra do przepustnicy z przepustnicą łącznie. Sytuacja wygląda tak:
- przeczyściłem przepływomierz, przepustnice, rury,
- w miejscu, w którym rurka spod kurka wlewu oleju łączy się z rurą dolotu do przepustnicy, jest "sztukens" - ktoś dosztukował rurę z "BYDGOSZCZ" i silikonem silnikowym dopieprzył do rury.
- w przewodzie "BYDGOSZCZ", jak i w rurze w okolicach przepływomierza, oraz za przepustnicą (bliżej silnika), znajduje się płynny olej. Wymyłem to wszystko, mam w planie otworzyć niebawem i zobaczyć, czy coś się naniosło, a może po prostu po remoncie nikt tam nie zaglądał? A tak swoją drogą, co tam ten olej robi?
4) Szukam sterowników do mojego gówn... kabelka do samochodu, jak tylko mi się uda podeślę logi.
Jeśli ktoś ma jakieś sugestię, będę niezmiernie wdzięczny
EDIT
Stery znalezione, program też, błędy wykasowane. Zmiana numeru silnika prawdopodobnie się udała, numer nie zmienia się po wyłączeniu interfejsu, ani przekręceniu stacyjki.
Co do przepustnicy, jeśli jest pod numerem 8 [Auto HVAC], to nie za dobrze. Nie ma w ogóle połączenia z tym modułem.
Jutro przypatrzę się kostce od przepustnicy.
Czy to może oznaczać, kolejną zje... przepustnicę? :/ Kolejną...?
EDIT 2
Moje niedopatrzenie. Należy wejść w 1 [Engine] i zgodnie z instrukcją http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...zepustnicy+akl działać dalej. Dzisiaj popróbuję.
Czy ktoś mógłby podesłać zdjęcie oryginalnego dolotu przed przepustnicą od strony filtra? Byłbym wdzięczny
EDIT 3
Sczytałem dzisiaj błędy jakie wyskoczyły po wczorajszym wyczyszczeniu przepustnicy i wykasowaniu błędów. Log:
Kod:VCDS-Lite Version: Release 1.0 Wednesday, 07 September 2011, 16:58:46:0 Chassis Type: 1U - Skoda Octavia I Scan: 01,02,03,08,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,56,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 06A-906-019-AEH.LBL Controller: 06A 906 019 AN Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2556 Coding: 04000 Shop #: WSC 35110 4 Faults Found: 01087 - Basic Setting Not Performed 27-00 - Implausible Signal 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 03-00 - No Signal 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 44-00 - Short Circuit 00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; Before CAT 37-00 - Faulty Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL Controller: 1J0 907 379 H Component: ABS/EDS 20 IE CAN 0001 Coding: 13504 Shop #: WSC 35110 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 1Ux-919-xxx-17.LBL Controller: 1U1 919 034 C Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V22 Coding: 02143 Shop #: WSC 00001 IMMO-IDENTNR: SKZ7Z0X0371908 No fault code found. End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Próbuję jeszcze raz.
Tak wygląda podczas adaptacji - niekończący się proces.
EDIT 4
W przyszłym tygodniu zakupię rurę ssącą (dolotu), zobaczę na tą część plastikową pod wlewem oleju.
Sprawdzałem czujnik Halla - od strony komputera, napięcie jest. Po odczepieniu złączki silnik pracuje tak samo. W przyszłym tygodniu również zakupię.
Co do przepustnicy. Czy jest ktoś z Bielska, z kim mógłbym się umówić na próbę adaptacji? Może ja coś robię nie tak? Wydaje mi się jednak, że nie działa silnik krokowy w przepustnicy - kiedyś pamiętam, że było czuć jak komputer sam "naciskał na pedał".
Podczas adaptacji nic nie słychać, nic się nie dzieje z przepustnicą. Byłbym wdzięczny za pomoc.
Komentarz
-
-
Co do rury ssącej to ma ona rurkę która jest podłączona tak jakby do wlewu oleju (tzw. odma) dodatkowo pod tą rurką jest podłączony przewód podciśnieniowy który steruje taką membranką aby za dużo oleju nie dostawało się do dolotu.
Aby wymienić czujnik Halla trzeba rozebrać rozrząd i zdjąć koło zębate z wałka rozrządu. Po wymianie odczujesz spory przypływ mocy.
Z przepustnicą jest coś nie tak albo masz spalony silniczek albo są przerwane przewody albo zazieleniła się kostka. Dlatego nie możesz wykonać adaptacji. Dopóki tego nie naprawisz adaptacji nie uda Ci się zrobić.
Dodatkowo komputer pokazuje że masz uwaloną sonde lambda, więc należy ją sprawdzić. Ale najpierw napraw te wcześniejsze rzeczy dopiero weź się za sonde.
PozdrawiamRozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Dzięki za odpowiedź.
W takiej kolejności będę próbował to robić.
Co do czujnika Halla to wiem jak tam się dobrać, kolega zrzuci rozrząd, spróbujemy.
Co do sony lambda - czytałem, że często przez nieszczelność w dolocie wyskakiwał błąd sondy, więc to na koniec. Zobaczymy i to
Co do przepustnicy - rozbierał ją ktoś? Jak to w środku wygląda, ma ktoś jakieś zdjęcia? Czy jest się w stanie ją naprawić? Wiem, że była kupowana jakieś 2 lata temu, oryginalna. Tak szybko by padła?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez merlin_magCo do przepustnicy - rozbierał ją ktoś? Jak to w środku wygląda, ma ktoś jakieś zdjęcia? Czy jest się w stanie ją naprawić? Wiem, że była kupowana jakieś 2 lata temu, oryginalna. Tak szybko by padła?Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Oki, jutro będę miał tą rurę ssącą i czujnik, porozbieram przypatrzę się - dzięki za radę
Mam jeszcze jedno pytanie: na screen'ie z Vcds light Throttle drive Angle Sensor 2 przy wciskaniu gazu, nie zmienia swojej wartości. 1 czujnik i owszem, im głębiej wciśnięty pedał tym mniejsze napięcie, drugi ani drgnie.
Czy to prawidłowo?
EDIT
I jeszcze jedno pytanie. Podczas adaptacji przepustnicy, podczas kliknięcia na grupę 098 w Nastawach, nie pokazuje się żadne okienko, kompletnie nic... Czy ktoś też tak miał?
Kostka od przepustnicy wyczyszczona, pooglądałem kable i wszystko powinno być ok. Gdzieś znalazłem napięcia jakie powinny być na poszczególnych pinach, jak będę miał chwilę to zerknę i na to...
Nowa rura ssąca założona, część pod korkiem do wlewu oleju wyczyszczona.
Błędy po dzisiejszej jeździe:
Kod:Monday, 12 September 2011, 23:51:32:0 VCDS-Lite Version: Release 1.0 Control Module Part Number: 06A 906 019 AN Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2556 Software Coding: 04000 Work Shop Code: WSC 35110 5 Faults Found: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 03-00 - No Signal 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 18-10 - Upper Limit - Intermittent 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 44-00 - Short Circuit 00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; Before CAT 37-00 - Faulty 00557 - Pressure Switch; Power Steering (F88) 29-10 - Short to Ground - Intermittent ---------------------------------------------------------------------------
00557 - Pressure Switch; Power Steering (F88)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
Wcześniej taki się nie pojawiał. Przed chwilą przeczytałem, że ten czujnik (od wspomagania) może wpływać na wahania obrotów. Zobaczę jutro.
Ale co z przepustnicą? Nadaje się do rozebrania i zobaczenia od środka?
Sondę lambda też zerknę, prawdopodobnie nie była wymieniana do tej pory ok 260k km...
Jutro czujnik rozrządu - czeka na biurku.
Komentarz
-
Komentarz